Site Name Nedo


Description for image 5Description for image 6Description for image 4Description for image 3Description for image 2Description for image 1

JEDRENJE NA TALASIMA, PRVI PUT U ISTORIJI AK TUZLA

Slike za Galerije: 
Dan 03.Novembar 2013 godine će ostati zabilježen u istoriji Aero kluba Tuzla kao poseban dan. Poseban po tome što smo uspjeli, u Novembru mjesecu, kad većina aero klubova prestaje sa aktivnim letenjem, da zajedrimo i to na talasima. Talasi su jedan od tri najčešća načina vazduhoplovnog jedriličarstva. Najčešće korišteni su jedrenje na termici, jedrenje na padini i jedrenje na talasima. Opširnije na: http://en.wikipedia.org/wiki/Lift_%28soaring%29

Bio je plan da naši ovogodišnji učenici naprave po 5 samostalnih letova. Ali činilo se da je vjetar malo prejak za nivo obuke u kojem se oni nalaze. Momci su zaista dobri, ali ne treba rizikovati. Sigurnost smo uvijek isticali u prvi plan. Ali kroz daljnju diskusiju, zaključili smo da su meteorološke pojave koje vidimo ispred nas upravo obilježja onog što je većina nas imala priliku da vidi u udžbenicima, kad je riječ o jedrenju na talasima. Napravljen je izviđački let avionom i dobili smo potrebne informacije koje su potvrdile pretpostavke. Iz hangara je izguran naš Cirus i u kratkom vremenu šlep je bio u penjanju. Cirus je, nakon otkačinjanja, na variometru imao konstantno preko 5m/s. Radio stanicom je iz Cirusa raportirano stanje, a kratko nakon toga Piper je pošlepao Vuk-a, a onda Blanika. Nakon 2-3 sata letenja, hladnoća nas je vratila na zemlju. Ali talasi su i dalje bili tu. Četvrti šlep je ponovo vukao Blanika, a u Blaniku je bio naš mladi jedriličar Alen Helać, apsolvent na Elektro tehničkom fakultetu u Tuzli, uskoro i diplomirani inžinjer, a uz to i kandidat za polaganje jedriličarske dozvole (uzgred, dozvole koju još nije položio zbog prevelikih taxi - ali kolege u BHDCA su pokazale razumijevanje da izađu u susret aero klubovima, u ovom dijelu. Smanjenje taxi će omogućiti da dosta stasalih pilota iz svih BiH aero klubova dobije svoju GPL dozvolu). Alen je od svih nas danas došao do najveće visine, 3700 metara iznad terena, odnosno skoro 4000 metara nadmorske visine. Mogao je i više, ali ni ovdje nismo htjeli rizikovati, pa je Alenu radio vezom javljeno da dalje leti sa "izvučenom vazdušnim kočnicama" :-)

U Budućnosti, kad puše jugo, aero klubaši će biti na aerodromu, a vrata će biti otvorena. Radujemo se gostima.
 Objašnjenje uz fotografije na https://www.facebook.com/photo.php?fbid=609893552406594&set=pcb.10151694758136039&type=1&theater