Site Name Nedo


Description for image 5Description for image 6Description for image 4Description for image 3Description for image 2Description for image 1

Pregled letacke sezone 2015. godine

Još jedna godina je na izmaku, vrijeme je za zbrajanje postignutih rezultata, te postavljanje novih ciljeva u budućnosti.

Aero klub Tuzla će i u narednoj godini sve svoje resurse usmjeriti ka letačkoj obuci, odnosno školovanju mladih pilota, uz planiranje tzv. naprednih vidova letačke obuke (preleti, tehnike jedrenja na padini, talasima itd).Shodno tome, i u narednom perioduće biti organizovana obuka za mlade polaznike - pilote. Letačke aktivnosti i druženja na našem aerodromu provodit ćemo vikendom, a po potrebi i radnim danima. Planiramo organizaciju određenog broja letačkih susreta uz prisustvo značajnog broja letjelica i gostiju iz BiH i regiona. Maksimalnim zalaganjem svih članova Kluba, detaljnim planiranjem i pripremom ove i slične aktivnosti ćemo realizovati u skladu sa svojim mogućnostima, a sve u cilju promocije zrakoplovnih sportova u Tuzli, Tuzlanskom kantonu i Bosni i Hercegovini.
Pred nama se i dalje nalaze mnogi izazovi, koji će utjecati na realizacijuzamišljenih projekata, ali zajedničkim djelovanjem „klubaša“ naše snove ćemo pretvarati u stvarnost, jer predanim i zajedničkim radom smo to dokazali u proteklom periodu.
Ključne riječi su dobrovoljnost i prijateljstvo – jer onoliko koliko daješ sebe, Klub ti to nesebično vraća kroz letenje. Da bi istakli veličinu ljubavi prema ovom sportu, moramo napomenuti da i dalje, uprava Kluba, kao i letačko i nastavničko osoblje, sve poslove obavlja volonterski. Takođe, izuzetno smo ponosni na činjenicu da svi članovi Kluba redovno učestvuju u letačkim aktivnostima, ali i u radnim akcijama, koje organizujemo u cilju uređenja aerodromske infrastrukture.

U nastavku ćemo napraviti osvrt letačkih aktivnosti i radnih akcija na obnovi i izgradnji infrastrukture tokom 2015. godine.

U 2015. godini ostvarili smo 40 letačkih dana, što je sobzirom na činjenicu da Klub nema profesionalno zaposlenih lica i da se letačka obuka izvršavala samo vikendom izuzetno dobar rezultat. Pored ovoga, limitirajući faktor u većem broju letački dana je izuzetno visoka cijena koštanja avio benzina i komplikovane procedure njegove nabavke.

Letačka sezona je počela krajem aprila 2015. godine. Sve letjelice su rasklopljene, detaljno tehnički pregledane, dovedene u stanje za obavljanje letačkih aktivnosti.

 


Profesionalci su uradili potrebne preglede, a u cijeloj akciji su učestvovali svi aktivni članovi Kluba.

 


Nakon završenih tehničkih pregleda letjelice su postavljene na poletno-sletnu stazu i time je letačka sezona mogla da počne.



Piloti - početnici su po prvi put mogli da osjete treću dimenziju i da vide ispred sebe avion za koji je jedrilica vezana konopcem za aero-šlepanje.


 
Već smo naviknuti da zračni prostor iznad našeg aerodroma„dijelimo“ isa ponekim velikim avionom, kao što je Wizzair-ov Airbas, koji nas nadlijeće u prilazu za slijetanje na Međunarodni aerodrom Tuzla.



Počastvovani smo i posjetama najmlađih. Već više nije rijetkost da nas posjećuju učenici osnovnih i srednjih škola sa područja Tuzlanskog kantona, a imali smo i posjete Srednje strukovne škole iz Sarajeva.

 


U 2015. godini su nas posjećivali građani i porodice, više nego prethodnih godina, imali smo posjete nekoliko novinarskih ekipa, više bendova je snimalo muzički spot, a mi preporučujemo snimak RTV Slon  -
Link na You tube:        www.youtube.com/watch?v=Lr3qgYXJNgc&sns=fb

I ove godine smo uspješno školovali mlade pilote - početnike. Obuku su završili Nedret Alić i Maida Emkić, a nakon više od 30 godina profesionalnog letenja na helikopterima i avionima, jedriličarstvu se „vratio“ naš kolega Mujo Mušić.



Počeli smo koristiti i određena tehnička pomagala za snimanje i analizu letova. Tehniku letenja jedrilicama u tzv.termičkim stubovima smo vizuelizirali. Učenici su sad u stanju, nakon svakog leta, tačno vidjeti i analizirati detalje leta.



Jedrilica je letjelica bez motora koja na osnovu svojih aerodinamičkih svojstava, meteoroloških uslova i sposobnosti pilota „ostaje“ u zraku i vrši određeni prelet. Nakon analize terena za vanaerodromsko slijetanje u regionu, započeli smo i sa preletima dalje od  matičnog aerodroma. Ostvareni kilometri preleta i marš-rute se bilježe satelitskim uređajima koji se nalaze u jedrilici i nakon leta instaliraju na internet stranicu www.onlinecontest.org na kojoj se takmičimo sa kolegama iz regije i ostatka svijeta.

Na snimku ispod  moguće je vidjeti jedan primjer, podatke o letu od 27.06.2015. godine, kad je izvršen let od našeg aerodroma marš-rutom Banovići, Kladanj, Šekovići, Zvornik i nazad na slijetanje. Dužina leta je bila 109,4 km i na osnovu svih podataka, kao što su dužine leta, trajanje leta i.t.d. let je bodovan sa 110,47 bodova. Na kraju sezone svi letovi se sabiraju i na osnovu svih letova moguće je vidjeti plasman svakog pojedinca, kao i plasman kluba.


Svaki je let poseban doživljaj, odnosno posebna priča, i uvijek je teško odabrati „pravu“ fotografiju ili opisati određeni let u par rečenica. Najvažnije je da se svake sezone pojavljuje nekoliko novih, mladih pilota, koji svojim osobinama i vještinama zaista obećavaju. Takođe je važno da se već naziru i sportski rezultati. Znamo kako to treba uraditi, ali nam nedostaje još nekoliko sportskih letjelica.Međutim, ubijeđeni smo da će i to doći, da ćemo naći načina da za klub nabavimo još sportskih takmičarskih jedrilica, koje će biti konkurentne za takmičenja po Europi.


IZGRADNJA INFRASTRUKTURE NA SPORTSKOM AERODROMU AERO KLUBA TUZLA – „JEGIN LUG“ U 2015. GODINI


I nakon kratkog pregleda letačkih aktivnosti, ponovo se vraćamo na početak sezone. Želimo pokazati šta smo za jednu sezonu uradili na obnovi i izgradnji infrastrukture.
Nakon zimske pauze, prva druženja na sportskom aerodromu organizovali smo početkom aprila 2015. godine,  definisanjem ciljeva koji su se ogledali u nastavku letačke obuke sa pilotima koji su započeli letenje tokom protekle godine, ostvarenju uslova za polaganje ispita i dobijanja dozvole za pilota jedrilice, školovanje mladih pilota u Školi letenja, servisiranje letjelica, i na kraju, od ogromnog značaja je bilo planiranje  obnove i izgradnje infrastrukture.



Izvršili smo opremanje zajedničke prostorije u objektu i kuhinje sa potrebnim inventarom.



Godinama smo bili svjedoci samo osnovnog održavanja i minimalnog ulaganja u sportski aerodrom Aero kluba Tuzla – „Jegin Lug“.
Održavanje jednog aerodromskog kompleksa, koji treba da služi kao poletno – sletna staza, škola za obuku pilota, sjedište sportskog kluba, skladište za pogonsko gorivo, radionice, podrazumijeva konstantno planiranje upotrebe svih dostupnih resursa, iziskujepodršku zajednice i privrede, a veoma je važan i volonterski fizički angažman svih članova Kluba.

Mjesec maj 2015. godine je bio predviđen za sanaciju poletno – sletne staze, te potpuno i pravilno obilježavanje iste u skladu sa međunarodnim standardima.
Zbog povećanog broja novoizgrađenih objekata, koji predstavljaju sigurnosnu smetnju u prilazu za slijetanje na sportski aerodrom, bili smo prinuđeni izvršiti novo obilježavanje piste sa tzv. betonskim ograničiteljima. Kao i sve do sada, pripremne zemljane radove i betoniranje izvršili smo vlastitim angažovanjem svih članova Kluba, bez obzira na godine starosti, spol ili funkciju u klubu.



Izgradnja jednog betonskog ograničitelja,dimenzija 1 metar sa 4 metra, podrazumijeva otkopavanje zemljišta, pripremu armaturne mreže koja se postavlja u njega i naravno proces pripreme i betoniranja. Klubaši su izgradili 30 takvih, uz dodatne koji označavaju tzv. pragove piste, a količine betona koji smo „preturili“ preko ruku se mjere u tonama.
Na ovaj način smo izvršili obilježavanje granica poletno – sletne staze i njenu bolju vidljivost iz zraka za sve letjelice.
Uporedo sa uređenjem poletno – sletne staze, u maju mjesecu, smo „zakopali“ temelje za nastavak izgradnje objekta za smještaj. Početna vodilja za ovu godinu je bila izgraditi „samo temelje“ inacrtati tzv. idejni projekat.



Pripremni radovi za betoniranje armirane ploče,su nas  fizički maksimalno iscrpili, ali od zacrtanog plana niko nije ni pomišljao da odustane. Međutim, ideje su se „rađale“ jedna za drugom. Odlučili smo izgraditi i veliku betonsku terasu ispred sjeverne strane objekta.


Neka ostane zapisano, ako terasa nekada u budućnosti bude mala, glavni „krivci“ su dame – piloti: Mirna Delalić, Amerlina Horozić i Maida Emkić.

„Razmjerili“ smo terasu, uz nadu da će ona uvijek biti popunjena sa članovima i simpatizerima Aero kluba Tuzla, koji će, kao i mi, nastaviti sa planiranjem, radom, nastaviti živjeti sa svojim i našim snovima...



Dok smo još bili „u formi“ u junu 2015. godine završili smo sa betoniranjem svih predviđenih površina i kojom prilikom je utrošeno cca 36 metara kubnih betona.



Veoma važno je napomenuti da izvođenje tzv. „betonskih radova“, koje smo završili početkom ljeta, nije imalo negativnog uticaja na ostvarivanje planiranih letačkih obaveza i školovanja mladih pilota.


Redovno je vršeno košenje trave sa poletno – sletne staze i ostalih površina na aerodromu, pomoću traktora, velike parkovske kosilice, kao i održavanje ostalih manevarskih površina na aerodromu.



Međutim, pojedini dijelovi kompleksa sportskog aerodroma su zahtijevali i angažovanje teških mašina kako bi se izravnali, kultivisali i oslobodili od zaraslog šipražja i korova.

Tokom protekle dvije decenije Aero klub Tuzla se odrekao prava korištenja određenog dijela zemljišta sportskog aerodroma u korist Općine Kalesija, na čijem dijelu je izgrađeno naselje za stanovništvo koje je pogođeno elementarnim nepogodama tokom 2014. godine. Ovaj proces je zahtijevao ponovno određivanje granica (međe) i označavanje iste. Zbog velike dužine ograde koju trebamo izgraditi u prvoj fazi smo odlučili izraditi fizičku barijeru odnosno kanal, a naredna faza će biti postavljanje žičane ograde sa betonskim stubovima.



Nakon održane godišnje izborne skupštine Aero kluba Tuzla, krajem septembra 2015. godine i veoma uspješne letačke sezone, na kojoj smo potvrdili ispravnost našeg načina rada i razmišljanja, zbili smo redove i odlučili napraviti još jedan iskorak ka osiguranju boljih uslova za boravak i rad na sportskom aerodromu.



Zahvaljujući pomoći stručnjaka za građevinu, izrađen je idejni projekat objekta, koji bi trebao da omogući cjelodnevni boravak za pilote i formiranje multimedijalne učionice za Školuletenja, koja bi ujedno bila i centar za letačke operacije na aerodromu.

Istovremeno sa, usvajanjem izgleda budućeg objekta, koji po svojoj strukturi već čini Aerodromsku zgradu, „pokucali“ smo na mnoga vrata uspješnih kompanija, privrednih i društvenih subjekata. Nesebičan angažman članova UO Kluba i svih članova Kluba prepoznali su mnogi, a konkretnim potezimasu se izdvojile, kao pravi prijatelji Aero kluba Tuzla, kompanije: Fabrika cementa Lukavac d.d., Tehnograd d.o.o. za građevinarstvo i inžinjering Tuzla, Deling d.o.o. Tuzla, Xella BH- Tuzla, Grading - Živinice i naravno Grad Tuzla.
Potrebne količine materijala za gradnju su stigle na sportski aerodrom 07.11.2015.godine, a objekat je natkriven 11.12.2015.godine.
Ono što se ne zapiše, vremenom se zaboravi, zato s posebnim ponosom objavljujemo naredne fotografije za sve stare, sadašnje i buduće članove i simpatizere Aero kluba Tuzla da se zajedničkim radom i ličnim zalaganjem svih članova kluba može mnogo postići.



Nakon petnaestak dana efektivne gradnje prve konture krova su se nazirale, a ni snijeg nije omeo klubaše u njihovim radova



Uporedo sa završenim zidanjem objekta, a prije početka malterisanja zidova i postavljanja stropa,prijatelji iz kompanije DELING su pristupili izradi projekta i ugradnji elektro, telekomunikacijskih instalacija, LAN- mreže i instalacije za kablovsku televiziju u svim prostorijama.



Na kraju 2015. godine, aerodromska zgrada Aero kluba Tuzlasastoji se od dvije cjeline u kojima se nalaze sve neophodne prostorije za daljnji rad i napredovanje Kluba.



Izgradnjom i stavljanjem u funkciju  ovog objekta, dovedeni smo u ravnopravan položaj sa ostalim sportskim aeroklubovima u BiH koji već odavno imaju zadovoljavajuće stanje objekata na aerodromima Livno, Bihać, Prijedor i Banja Luka.

U idućoj sezoni se nadamo da će se javiti još neke firme koje u našem radu prepoznaju iskrene namjere, koje će nam pomoći da završimo fasadu i možda instaliramo grijanje, čime bi se omogućilo korištenje prostorija i u zimskom periodu. Obzirom da je naš aerodrom smješten na području Općine Kalesija i da u našem Klubu već leti nekoliko mladih i uspješnih pilota iz te Općine, bilo bi nam veliko zadovoljstvo da započnemo saradnju sa društvenim i privrednim subjektima općine Kalesija.

Nakon ovog kratkog pregleda naših aktivnosti u 2015. godini, ponovo gledamo u budućnost, u sezonu 2016. Prve aktivnosti će biti raspisivanje konkursa za prijem novih članova,izbor polaznika i organizacija teorijske nastave, kao i rješavanje problema sjedišta kluba u gradu Tuzli.

Naša je želja da to budu mladi ljudi, koji znaju definisati svoje ciljeve i koji će zajedno sa nama učestvovati u izgradnji i kreiranju ambijenta za postizanje značajnih sportskih rezultata.